Bestellen & bezorgen

Hoe snel ontvang ik een bestelling?

Niets is belangrijker dan de levertijd. Daarom zie je voordat je iets bestelt wanneer we het artikel bezorgen. U heeft de volgende dag meestal artikelen op voorraad. Artikelen die niet op voorraad zijn, duren iets langer. Heeft u een afleveradres buiten Nederland of België? Dan is uw artikel langer onderweg. Deze tabel is een goede richtlijn:
Land Levertijd (NL) + Extra levertijd
Duitsland, Luxemburg 1-2 werkdag + 2 à 3 werkdagen
Andere EU-landen, Noorwegen, Zwitserland 1-2 werkdag + 3 à 4 werkdagen
Andere Europese landen 1-2 werkdag + 7 tot 9 werkdagen
Noord- en Midden-Amerika, Caraïben 1-2 werkdag + 5 tot 12 werkdagen
Azië, Australië, Nieuw-Zeeland 1-2 werkdag + 9 tot 12 werkdagen
Andere landen 1-2 werkdag + 8 tot 10 werkdagen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij, de musea en de bezorgdiensten doen er alles aan om de beloofde levertijd te leveren. In het onwaarschijnlijke geval dat we falen, zullen we u informeren. Houd uw Track & Trace in de gaten voor de meest actuele informatie.

Niet (alles) ontvangen?
We kunnen niet altijd alle artikelen van één bestelling tegelijk verzenden. In je account kun je zien of we alles tegelijk hebben verzonden. Als we alles hebben verzonden, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Wie bezorgt mijn bestelling?

We werken samen met PostNL in Nederland. Voor andere landen werken we samen met andere postbedrijven. Sommige musea versturen de pakketten zelf. Deze kunnen ook samenwerken met andere bezorgers.

Wat is een traceercode?

Met een Track & Trace code markeren we een bestelling. Superhandig, want zo kun jij zien wanneer de bezorger langskomt. Het is ook je verzendbewijs. Als er iets misgaat, zien we met de Track & Trace code waar het aan ligt.

Ik vind mijn bestelling niet met Track & Trace

Je klikt sneller dan PostNL verwerken kon! Je Track & Trace code is vanaf de volgende dag beschikbaar.

Ik heb niets besteld, maar wel een pakket ontvangen

Staan je naam en adres op de doos? Check dan of er een betaalinstructie bij de bestelling zit.

Geen betaalinstructie
Dan gaat het waarschijnlijk om een cadeautje. Als het artikel is ingepakt in cadeaupapier, heb je er misschien ook een persoonlijke groet bij gekregen.

Wel een betaalinstructie
Dan gaat het om een foute bestelling. Neem contact op met de klantenservice.

 

Gratis verzending in Nederland

Wanneer je je bestelling laat bezorgen in Nederland, kan deze in aanmerking komen voor gratis verzending, echter:

  • De waarde van de bestelling moet € 75 of hoger zijn.
  • De artikelen in de bestelling moeten vanaf dezelfde locatie worden verzonden.

Deze laatste uitspraak vraagt om wat extra uitleg. De musea die deelnemen aan Dutch Museum Gift Shop sturen de producten zelf of hebben de uitvoering gedelegeerd aan onze fulfilmentpartner. Als uje artikelen uit meerdere musea bestelt, kunnen op de winkelwagen en / of afrekenpagina meerdere verzendingsregels worden weergegeven; dit betekent dat de bestelling vanaf meerdere locaties wordt verzonden en daardoor mogelijk niet (volledig) in aanmerking komt voor gratis verzending. Als de waarde van de items die vanaf een van die locaties worden verzonden echter € 75 of hoger is, komt dat deel van de bestelling nog steeds in aanmerking voor gratis verzending.