Bestellen & bezorgen

Volg je bestellingen in je account

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen is heel eenvoudig:
  1. Selecteer het product of de producten die je wil kopen door ze toe te voegen aan het winkelwagentje – elk product heeft een “In Winkelmand” knop om dit te doen.
  2. Als je een product toevoegt krijg je direct de keuze om naar je winkelmandje te gaan om verder af te rekenen – anders kan je altijd nog bovenaan de site door op het winkelmandje te klikken naar je winkelmand gaan.
  3. Eenmaal in je winkelwagentje zie je wat de kosten voor je bestelling zijn, of er eventueel extra service kosten zijn. Ook kan je hier een bezorgoptie kiezen en zien wat de kosten voor bezorging zijn (mits je hier je adres al opgeeft).
  4. Vervolgens ga je door naar Afrekenen. Je kan hier o.a. factuur- en bezorgingsadres opgeven en je betalingswijze selecteren.
  5. Voor betalingen maken wij gebruik van Mollie, als je op de betaalpagina verder gaat zal je via Mollie doorgeleid worden naar de betaal pagina van jouw bank.

Welke bezorgkosten worden berekend?

Afhankelijk van het adres waar de bestelling bezorgd moeten worden, worden verzendkosten in rekening gebracht. Bestellingen worden bezorgd door PostNL of GLS. Algemeen geldt dat bestellingen binnen Nederland en buiten Europa worden verzonden met PostNL;  bestellingen in meeste landen binnen Europa wordt verzonden met GLS. Zie voor tarieven de respectievelijke websites:

Als er meerdere bezorgopties mogelijk zijn worden deze bij het afrekenen vermeld inclusief kosten en kan je zelf een keuze maken voor de door jou gewenste bezorgoptie.

Afhankelijk van de afspraken die wij hebben met de verkopende musea kan het voorkomen dat additionele verwerkingskosten in rekening worden gebracht. In deze gevallen wordt dit altijd vermeld voordat je afrekent.

Ook afhankelijk van de afspraken die wij hebben met de verkopende musea worde de producten of centraal door Dutch Museum Gift Shop of door de musea zelf verstuurd. Als je producten van verschillende musea in je winkelmand hebt die vanaf verschillende locaties worden verstuurd zullen per locatie apart verzendkosten berekend worden.

 

Hoe snel ontvang ik een bestelling?

Niets is belangrijker dan de levertijd. Daarom zie je voordat je iets bestelt wanneer we het artikel bezorgen. U heeft de volgende dag meestal artikelen op voorraad. Artikelen die niet op voorraad zijn, duren iets langer. Heeft u een afleveradres buiten Nederland of België? Dan is uw artikel langer onderweg. Deze tabel is een goede richtlijn:

Door COVID-19 is de bezorgtijd langer. Naar het buitenland kan dit zelfs, wegens douane-formaliteiten, oplopen tot 3 weken extra.

Land Levertijd (NL) + Extra levertijd
Duitsland, Luxemburg 1-2 werkdag + 2 à 3 werkdagen
Andere EU-landen, Noorwegen, Zwitserland 1-2 werkdag + 3 à 4 werkdagen
Andere Europese landen 1-2 werkdag + 7 tot 9 werkdagen
Noord- en Midden-Amerika, Caraïben 1-2 werkdag + 5 tot 12 werkdagen
Azië, Australië, Nieuw-Zeeland 1-2 werkdag + 9 tot 12 werkdagen
Andere landen 1-2 werkdag + 8 tot 10 werkdagen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij, de musea en de bezorgdiensten doen er alles aan om de beloofde levertijd te leveren. In het onwaarschijnlijke geval dat we falen, zullen we u informeren. Houd uw Track & Trace in de gaten voor de meest actuele informatie.

Niet (alles) ontvangen?
We kunnen niet altijd alle artikelen van één bestelling tegelijk verzenden. In je account kun je zien of we alles tegelijk hebben verzonden. Als we alles hebben verzonden, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Welke bezorgopties kan ik kiezen?

Afhankelijk van het afleveradres, de grootte en het gewicht van de totale bestelling worden de juiste bezorgtarieven berekend. Voor bezorging in Nederland van orders van €75,- of meer worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Afhankelijk van welk type fulfilment een museum gebruikt voor haar producten, kunnen er additionele verwerkingskosten in rekening gebracht worden. Deze eventuele additionele kosten worden vermeld bij het afrekenen.

Wie bezorgt mijn bestelling?

We werken samen met PostNL in Nederland. Voor andere landen werken we samen met andere postbedrijven. Sommige musea versturen de pakketten zelf. Deze kunnen ook samenwerken met andere bezorgers.

Wat is een Track & Trace code?

Met een Track & Trace code markeren we een bestelling. Superhandig, want zo kun jij zien wanneer de bezorger langskomt. Het is ook je verzendbewijs. Als er iets misgaat, zien we met de Track & Trace code waar het aan ligt.

Let wel, niet alle bezorgmethoden bieden Track & Trace.

Ik vind mijn bestelling niet met Track & Trace

Je klikt sneller dan PostNL verwerken kon! Je Track & Trace code is vanaf de volgende dag beschikbaar.

Ik heb niets besteld, maar wel een pakket ontvangen

Staan je naam en adres op de doos? Check dan of er een betaalinstructie bij de bestelling zit.

Geen betaalinstructie
Dan gaat het waarschijnlijk om een cadeautje. Als het artikel is ingepakt in cadeaupapier, heb je er misschien ook een persoonlijke groet bij gekregen.

Wel een betaalinstructie
Dan gaat het om een foute bestelling. Neem contact op met de klantenservice.

 

Gratis verzending in Nederland

Wanneer je je bestelling laat bezorgen in Nederland, kan deze in aanmerking komen voor gratis verzending, echter:

  • De waarde van de bestelling moet € 75 of hoger zijn.
  • De artikelen in de bestelling moeten vanaf dezelfde locatie worden verzonden.

Deze laatste uitspraak vraagt om wat extra uitleg. De musea die deelnemen aan Dutch Museum Gift Shop sturen de producten zelf of hebben de uitvoering gedelegeerd aan onze fulfilmentpartner. Als uje artikelen uit meerdere musea bestelt, kunnen op de winkelwagen en / of afrekenpagina meerdere verzendingsregels worden weergegeven; dit betekent dat de bestelling vanaf meerdere locaties wordt verzonden en daardoor mogelijk niet (volledig) in aanmerking komt voor gratis verzending. Als de waarde van de items die vanaf een van die locaties worden verzonden echter € 75 of hoger is, komt dat deel van de bestelling nog steeds in aanmerking voor gratis verzending.