Gratis verzending in Nederland bij bestellingen vanaf €75,- (meer info).

Algemene Q&A

Welke bezorgopties kan ik kiezen?

Afhankelijk van het afleveradres, de grootte en het gewicht van de totale bestelling worden de juiste bezorgtarieven berekend. Voor bezorging in Nederland van orders van €75,- of meer worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Afhankelijk van welk type fulfilment een museum gebruikt voor haar producten, kunnen er additionele verwerkingskosten in rekening gebracht worden. Deze eventuele additionele kosten worden vermeld bij het afrekenen.

Hoe bestel ik iets?

In 3 eenvoudige stappen:

  1. Leg een artikel in je winkelwagentje en ga naar bestellen.
  2. Controleer en regel je bestelling. Denk aan het adres, bezorgdatum en inpakservice.
  3. Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, of creditcard

Tips:

  • Als je nog geen account hebt dan kun je dit tijdens het bestellen aanmaken. Onze medewerkers kunnen telefonisch geen bestelling voor je plaatsen.
  • Als je een probleem hebt tijdens het bestellen, verwijder dan je cookies en probeer het opnieuw. Instructies voor het verwijderen van cookies vind je in ons cookiebeleid.
  • Wil je een bestelling plaatsen voor grotere aantallen? Vraag dan een offerte aan
Hoe snel word ik terugbetaald als mijn bestelling mislukt?

Dat je bestelling mislukt is, kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de reden van je mislukte bestelling en van je betaalmethode:

technische storing

iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen
Creditcard: binnen 5 werkdagen

transactie verlopen

Cadeaubon/-kaart: binnen 2 uur opgewaardeerd. Tip: check de waarde in je account

Wat kan ik doen als ik een artikel per ongeluk meerdere keren heb besteld?

Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je annuleren en daarna het juiste bestellen. Als je bestelling verzonden is, kun je retourneren of eventueel weigeren aan de deur.

Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

Nee, om je gegevens te beschermen kan een bestelling niet meer aangepast worden. Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je die wel annuleren.

Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestiging gehad?

Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt.

Als je meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in je account, neem dan contact op met de klantenservice. En maak je geen zorgen: als er geld is afgeschreven, dan betalen we je automatisch terug.

Hoe komt het productaanbod op DMGS tot stand?

Dutch Museum Gift Shop werkt samen met musea en biedt ze een platform om de producten uit hun museumshop online te verkopen. De musea beheren zelf hun product aanbod en zijn verantwoordelijk zijn voor hun inventaris, verzending en naleving van de wet. Deze musea bepalen zelf welke producten zij op de website plaatsen, waarbij ze advies krijgen van DMGS.

DMGS “cureert” de producten: wij kunnen er voor kiezen om handmatig producten hoger of lager in de catalogus weergave te plaatsen of uit te lichten. Criteria hierbij zijn:

  • Hoe nieuw is het product – nieuw geplaatste producten staan veelal hoger in de ranking dan oudere producten.
  • Actualiteit van het product – is er bijvoorbeeld een tentoonstelling in één van de deelnemende musea wat betrekking heeft op het product.
  • Speciale dagen – rond Vaderdag zullen wij bijvoorbeeld meer aandacht geven aan producten voor vaders.

Ook worden bij producten gerelateerde producten getoond. Deze gerelateerde producten worden automatisch geselecteerd op basis van overeenkomst met het bekeken product – of zijn door ons handmatig aan dit product gekoppeld.

Scroll naar top