Klantenservice

Algemene Voorwaarden

Dutch Museum Gift Shop hanteert de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

Zie: Algemene voorwaarden

Algemene Q&A

Welke bezorgopties kan ik kiezen?

Afhankelijk van het afleveradres, de grootte en het gewicht van de totale bestelling worden de juiste bezorgtarieven berekend. Voor bezorging in Nederland van orders van €75,- of meer worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Afhankelijk van welk type fulfilment een museum gebruikt voor haar producten, kunnen er additionele verwerkingskosten in rekening gebracht worden. Deze eventuele additionele kosten worden vermeld bij het afrekenen.

Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestiging gehad?

Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt.

Als je meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in je account, neem dan contact op met de klantenservice. En maak je geen zorgen: als er geld is afgeschreven, dan betalen we je automatisch terug.

Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

Nee, om je gegevens te beschermen kan een bestelling niet meer aangepast worden. Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je die wel annuleren.

Wat kan ik doen als ik een artikel per ongeluk meerdere keren heb besteld?

Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je annuleren en daarna het juiste bestellen. Als je bestelling verzonden is, kun je retourneren of eventueel weigeren aan de deur.

Hoe snel word ik terugbetaald als mijn bestelling mislukt?

Dat je bestelling mislukt is, kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de reden van je mislukte bestelling en van je betaalmethode:

technische storing

  • iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen
  • Creditcard: binnen 5 werkdagen
  • Cadeaubon/-kaart: binnen 2 uur opgewaardeerd. Tip: check de waarde in je account

transactie verlopen

  • Cadeaubon/-kaart bij iDEAL betaling: binnen 1 uur opgewaardeerd. Tip: check de waarde in je account

Hoe bestel ik iets?

In 3 eenvoudige stappen:

  1. Leg een artikel in je winkelwagentje en ga naar bestellen.
  2. Controleer en regel je bestelling. Denk aan het adres, bezorgdatum en inpakservice.
  3. Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, of creditcard

Tips:

  • Als je nog geen account hebt dan kun je dit tijdens het bestellen aanmaken. Onze medewerkers kunnen telefonisch geen bestelling voor je plaatsen.
  • Als je een probleem hebt tijdens het bestellen, verwijder dan je cookies en probeer het opnieuw. Instructies voor het verwijderen van cookies vind je in ons cookiebeleid.
  • Wil je een bestelling plaatsen voor grotere aantallen? Vraag dan een offerte aan

Bestellen & bezorgen

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen is heel eenvoudig:

  1. Selecteer het product of de producten die je wil kopen door ze toe te voegen aan het winkelwagentje – elk product heeft een “In Winkelmand” knop om dit te doen.
  2. Als je een product toevoegt krijg je direct de keuze om naar je winkelmandje te gaan om verder af te rekenen – anders kan je altijd nog bovenaan de site door op het winkelmandje te klikken naar je winkelmand gaan.
  3. Eenmaal in je winkelwagentje zie je wat de kosten voor je bestelling zijn, of er eventueel extra service kosten zijn. Ook kan je hier een bezorgoptie kiezen en zien wat de kosten voor bezorging zijn (mits je hier je adres al opgeeft).
  4. Vervolgens ga je door naar Afrekenen. Je kan hier o.a. factuur- en bezorgingsadres opgeven en je betalingswijze selecteren.
  5. Voor betalingen maken wij gebruik van Mollie, als je op de betaalpagina verder gaat zal je via Mollie doorgeleid worden naar de betaal pagina van jouw bank.

Welke bezorgkosten worden berekend?

Afhankelijk van het adres waar de bestelling bezorgd moeten worden, worden verzendkosten in rekening gebracht. Bestellingen worden bezorgd door PostNL of GLS. Algemeen geldt dat bestellingen binnen Nederland en buiten Europa worden verzonden met PostNL;  bestellingen in meeste landen binnen Europa wordt verzonden met GLS. Zie voor tarieven de respectievelijke websites:

Als er meerdere bezorgopties mogelijk zijn worden deze bij het afrekenen vermeld inclusief kosten en kan je zelf een keuze maken voor de door jou gewenste bezorgoptie.

Afhankelijk van de afspraken die wij hebben met de verkopende musea kan het voorkomen dat additionele verwerkingskosten in rekening worden gebracht. In deze gevallen wordt dit altijd vermeld voordat je afrekent.

Ook afhankelijk van de afspraken die wij hebben met de verkopende musea worde de producten of centraal door Dutch Museum Gift Shop of door de musea zelf verstuurd. Als je producten van verschillende musea in je winkelmand hebt die vanaf verschillende locaties worden verstuurd zullen per locatie apart verzendkosten berekend worden.

 

Hoe snel ontvang ik een bestelling?

Niets is belangrijker dan de levertijd. Daarom zie je voordat je iets bestelt wanneer we het artikel bezorgen. U heeft de volgende dag meestal artikelen op voorraad. Artikelen die niet op voorraad zijn, duren iets langer. Heeft u een afleveradres buiten Nederland of België? Dan is uw artikel langer onderweg. Deze tabel is een goede richtlijn:

Door COVID-19 is de bezorgtijd langer. Naar het buitenland kan dit zelfs, wegens douane-formaliteiten, oplopen tot 3 weken extra.

Land Levertijd (NL) + Extra levertijd
Duitsland, Luxemburg 1-2 werkdag + 2 à 3 werkdagen
Andere EU-landen, Noorwegen, Zwitserland 1-2 werkdag + 3 à 4 werkdagen
Andere Europese landen 1-2 werkdag + 7 tot 9 werkdagen
Noord- en Midden-Amerika, Caraïben 1-2 werkdag + 5 tot 12 werkdagen
Azië, Australië, Nieuw-Zeeland 1-2 werkdag + 9 tot 12 werkdagen
Andere landen 1-2 werkdag + 8 tot 10 werkdagen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij, de musea en de bezorgdiensten doen er alles aan om de beloofde levertijd te leveren. In het onwaarschijnlijke geval dat we falen, zullen we u informeren. Houd uw Track & Trace in de gaten voor de meest actuele informatie.

Niet (alles) ontvangen?
We kunnen niet altijd alle artikelen van één bestelling tegelijk verzenden. In je account kun je zien of we alles tegelijk hebben verzonden. Als we alles hebben verzonden, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Welke bezorgopties kan ik kiezen?

Afhankelijk van het afleveradres, de grootte en het gewicht van de totale bestelling worden de juiste bezorgtarieven berekend. Voor bezorging in Nederland van orders van €75,- of meer worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Afhankelijk van welk type fulfilment een museum gebruikt voor haar producten, kunnen er additionele verwerkingskosten in rekening gebracht worden. Deze eventuele additionele kosten worden vermeld bij het afrekenen.

Wie bezorgt mijn bestelling?

We werken samen met PostNL in Nederland. Voor andere landen werken we samen met andere postbedrijven. Sommige musea versturen de pakketten zelf. Deze kunnen ook samenwerken met andere bezorgers.

Wat is een Track & Trace code?

Met een Track & Trace code markeren we een bestelling. Superhandig, want zo kun jij zien wanneer de bezorger langskomt. Het is ook je verzendbewijs. Als er iets misgaat, zien we met de Track & Trace code waar het aan ligt.

Let wel, niet alle bezorgmethoden bieden Track & Trace.

Ik vind mijn bestelling niet met Track & Trace

Je klikt sneller dan PostNL verwerken kon! Je Track & Trace code is vanaf de volgende dag beschikbaar.

Ik heb niets besteld, maar wel een pakket ontvangen

Staan je naam en adres op de doos? Check dan of er een betaalinstructie bij de bestelling zit.

Geen betaalinstructie
Dan gaat het waarschijnlijk om een cadeautje. Als het artikel is ingepakt in cadeaupapier, heb je er misschien ook een persoonlijke groet bij gekregen.

Wel een betaalinstructie
Dan gaat het om een foute bestelling. Neem contact op met de klantenservice.

 

Gratis verzending in Nederland

Wanneer je je bestelling laat bezorgen in Nederland, kan deze in aanmerking komen voor gratis verzending, echter:

  • De waarde van de bestelling moet € 75 of hoger zijn.
  • De artikelen in de bestelling moeten vanaf dezelfde locatie worden verzonden.

Deze laatste uitspraak vraagt om wat extra uitleg. De musea die deelnemen aan Dutch Museum Gift Shop sturen de producten zelf of hebben de uitvoering gedelegeerd aan onze fulfilmentpartner. Als uje artikelen uit meerdere musea bestelt, kunnen op de winkelwagen en / of afrekenpagina meerdere verzendingsregels worden weergegeven; dit betekent dat de bestelling vanaf meerdere locaties wordt verzonden en daardoor mogelijk niet (volledig) in aanmerking komt voor gratis verzending. Als de waarde van de items die vanaf een van die locaties worden verzonden echter € 75 of hoger is, komt dat deel van de bestelling nog steeds in aanmerking voor gratis verzending.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Met de onderstaande betaalmethodes, je betaalt sowieso veilig.

  • iDEAL: is de meest gebruikte online betaalmethode binnen Nederland; betaal via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank
  • Creditcard: het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je artikel is geleverd
  • Bancontact: Bancontact verwerkt zo’n 150.000 online betaaltransacties per dag en is daarmee de meest gebruikte betaalmethode van België.
  • Giropay: Giropay is een online-betaalplatform van de Duitse banken, dat op het bestaande Duitse systeem van online-banking is gebaseerd, en speciaal voor gebruik in E-commerce omgevingen werd ontworpen.
  • SOFORT banking: Europese betaalmethode waarmee betalingen en donaties gedaan kunnen worden, zonder dat consumenten extra accounts aan hoeven te maken.
  • Bank Transfer: Dit is een handmatige overschrijving naar de bankrekening van Mollie (onze betalingsprovider).

Kan ik altijd achteraf betalen?

Ja. Als je met een creditcard betaalt dan wordt het bedrag pas afgeschreven als je artikel geleverd is.

Retour beleid

Mag ik mijn artikelen retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
  • Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
  • Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.
  • Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
  • Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
  • U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.
  • U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
  • De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
  • Mits anders vermeld is het retouradres voor producten: Nieuwegracht 1 A, 3763 LP Soest, Nederland. Voor producten die direct door musea worden verstuurd zal het retour adres het adres van het betreffende museum zijn.
  • U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Zijn er bepaalde items die ik niet kan retourneren?

Over het allgemeen kan je alle artikelen retourneren, er zijn echter een paar uitzonderingen:

  • Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken na levering;
  • Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling is verbroken na levering.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

In de meeste gevallen gratis. En zo gemakkelijk mogelijk. We krijgen wel graag een seintje zodat we je snel terug kunnen betalen. Daarom start elke retourzending in je account: Log in, ga naar je bestelling en meld je artikel retour. Je ziet vanzelf hoe je het pakket gratis terugstuurt.

Tips:

  • Bewaar je verzendbewijs of de e-mail. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
  • Meerdere artikelen retour? Vink in je account alle items die je wilt retourneren aan. Zijn alle artikelen van dezelfde verkoper? Dan kan alles in 1 doos. Meerdere retouradressen? Meld dan elk artikel apart aan en verstuur ze los van elkaar in een aparte doos, met elk een eigen verzendlabel.
  • Past het niet in 1 doos? Vermeld het adres en retournummer op elke doos, dan matchen wij ze in ons magazijn.
  • Het is niet mogelijk om meer dan 10 artikelen in 1x retour te melden.
  • Je kunt ook retourneren via het modelformulier voor herroeping.

Wat is het retouradres?

Mits anders vermeld is het retouradres voor producten: Nieuwegracht 1 A, 3763 LP Soest, Nederland. Voor producten die direct door musea worden verstuurd zal het retour adres het adres van het betreffende museum zijn.

Wat als ik het retouretiket niet kan printen?

Met pen schrijf je het retouradres mét retournummer op je retourpakket. Dat hoeft niet in je allermooiste handschrift, als het maar goed leesbaar is.

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?

We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.

Hoe snel is een retour verwerkt?

Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat jij het verstuurd hebt. We houden je op de hoogte via mail. Zodra je retour is verwerkt, betalen we je terug.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of achteraf betalen: binnen 3 werkdagen
  • Creditcard: binnen 5 werkdagen

Garantie

Heb ik garantie op mijn artikelen?

Natuurlijk! Wij garanderen dat je een artikel koopt dat in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht blijft werken, dit is de wettelijke garantie.

Als het niet zo is, zoeken we naar een goede oplossing. Afhankelijk van je artikel regelen we een reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag. Als je gekocht hebt bij 1 van onze verkopers, staat onze verkoper voor je klaar via de bestelling in je account. Omdat je de koopovereenkomst met hem hebt afgesloten, is hij ook degene die je helpt.

Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?

Je factuur of aankoopbewijs is ook meteen je garantiebewijs. Je factuur bewaren we in je account, bij de bestelling. Zo raak je die nooit meer kwijt.

Hoelang geldt de garantie?

Dat hangt van het artikel af. De garantie die wij je bieden, is wettelijk vastgelegd en is afgestemd op de verwachte levensduur van een artikel.

Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. Hoelang die duurt, zie je in de documentatie van je artikel.

Klachten

Klacht over product of service van DMGS

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Klacht over product of service van een van de bij DMGS aangesloten musea

Indien u een klacht heeft over een product of service van een van de bij DMGS aangesloten musea, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij zullen uw klacht dan delen met het museum en u krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Privacybeleid

Dutch Museum Gift Shop geeft veel om uw privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de informatie die wij over u en uw gebruik van onze diensten hebben verzameld. Wij stellen uw gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan derden.

Zie voor meer informatie: Privacybeleid.